24 Şubat 2018 Cumartesi

Etek ucu ve kol ucu büzgülü elbise dikimi


Selamün aleyküm herkese ☺

Bu aralar resimlerini çok gördüğüm ve gördükçe çok hoşuma giden bir modeli dikmek istedim: Kol ucu ve Etek ucu büzgülü elbisemm 👗.

• 38 Beden
• Kullandığım kalıplar: kendi ölçülerime göre çizdiğim BEDEN ve KOL kalıpları.
• Kumaş: Krep.




DİKİŞ AŞAMALARI:

1-) Resimde gördüğünüz gibi koltuk altı hizasından itibaren etek ucuna doğru açarak çiziyoruz.
- SARI kısım Elbisenin ÖN tarafıdır.
BEYAZ kısım Elbisenin ARKA tarafıdır.
- Elbisenin uzunluğundan ve Kol kalıbının uzunluğudan Büzgülü kısmını eksilterek çiziyoruz, o kısımlar ayrı kesilecek.
- 38 bedenine göre elbiseyi kaç santim çizdiğimi detaylı şekilde ilk resimde yazdım.
- Büzgülü kısımları kolda da etek ucunda da daha uzun kesiyoruz.

2-) Ön ve Arka kalıplarımızı kestik.
Alttaki parçalar pliseli olacak.


3-) Büzgülerimiz hazır :) etek ucuna da resimdeki gibi dikiyoruz.

4-) Sağ kenarı, Sol kenarı, Omuzları ve Sırt kısmı dikiyoruz.
NOT: Sırt kısmına fermuar dikmek istemedim. Elbisem yeterince geniş olduğu için, sadece kafa rahat geçecek şekilde bir açıklık bıraktım ( 9 cm ).

5-) Pervazlarımıza geldi sıra:
a) Ön ve Arka pervazlar bu şekilde kesilecek.
b) Bu resimdeki gibi dikiyoruz; dikilmiş kısımlar omuza gelen kısımlardır.
Bedene dikmek için yerleştiriyoruz.
c) Ön taraftan görünüşü.
d) Kenardan görünüşü.
e) Arkadan görünüşü.
NOT: BEYAZ ÇİZGİLERİN OLDUĞU YERDEN DİKİYORUZ.

6-) Pervazları dikip, çevirip, ütülüyoruz. Ön ve arka görünüşü resimdeki gibi olacak :)
Ben sırt bölümüne kurdele kullandım, isterseniz kanca dikebilirsiniz.
[ Yeni etiketim nasıl olmuş 😄😍😙]

7-) Kollarımıza geldi sıra:
Kalıbın resmini tekrar koydum, ölçüler 1) numaralı resimde mevcut.

8 ) Etek ucunu ve kol ucunu kıvırıp diktikten sonra elbisemiz tamamlanmış oluyor.
İster geniş, ister kemerle kullanabiliriz.

9-) Arkadan görünüşü.
❤ Yorumlarınızı bekliyorum.



4 yorum:

  1. gayet güzel olmuş.elinize sağlık. sadece pervazın arka kısmının dikildikten sonra içe nasıl dönebildiğini anlayamadım.

    YanıtlaSil
  2. Harikaa bir dikim olmuş bende denedim ve mukemmel oldu ellerinize emeginize saglik🤗

    YanıtlaSil
  3. Mukemmelsinizz😍❤

    YanıtlaSil
  4. Emeginize sağlık 👏

    YanıtlaSil