22 Mayıs 2014 Perşembe

Mini Dantel yelek

         Ne zamandır uzun elbiselerimin üzerine giyebileceğim bir mini dantelli yelek almayı düşünüyordum ama halamın bana vermiş olduğu dantel kumaş sayesinde bu çok istediğim yeleği satın almaktansa kendim dikmiş oldum. Aklımda yapacağım model belli olduğu için çok fazla zaman kaybetmeden baslayıp bügün bitirdim çok sükür. Sonuçtan gayet memnun kaldım. Arkası fermuarlı, önünde iki minnacık hava katan penseleri, ve hafif kısalığıyla, belden etek veya uzun elbiselerin üzerine çok şık duracağını düşünüyorum.

1)  Ilk olarak hoşuma giden bir kalıbı kullandım, fermuarımın uzunluğuna göre kestim kumaşımı, çünkü sırt kısmını aşağıdan yukarıya fermuarlı olmasını tercih ettim. Aynı kalıbı ön ve arka için kullandım; 3 parçadan oluşan bir model.


2)  Kapalı fermuar dikmek için ne kadar uğraşsamda bir türlü şu ütü ile çevrilecek kısmını çözemedim, bende "yalancı kapalı fermuar" diktim :) başka bir post'ta onuda anlatırım insaALLAH, bence iyi oldu en azından artık bu yalancı kapalı fermuarı denemiş oldum, öğrenene kadar bununla idare ederim. Önce kenarlarını 1cm genişliğinde içeriye dogru kıvırıp ütüledim, sonra fermuarı diktim.



3)  Ön tarafının iki yerinden küçük pense attım, ve son olarak parçaları birleştirdim.



                  

12 yorum:

  1. çok şeker eline sağlık canım:)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Beğendiğinize çok sevindim :)) teşekkürler

      Sil
  2. ben de çok beğendim, böyle kısa bluzları kloş eteklerle çok yakıştırıyorum ve ben de dikmeyi planlıyorum.ellerinize sağlık:)

    YanıtlaSil
  3. Ben hala dantel, sifon gibi seyleri ic dikisleri temiz olmaz korkusuyla dikmekten cekiniyorum, siz yaptikca kiskancliktan catliyorum:)) Ellerine saglik cok chic olmus.
    Birde kelime dogrulamayi kaldirirsan daha kolay yorum birakabiliriz. Blogumda anlatmistim nasil kaldirilacagini, linkini veriyorum, duzeltmeti yaparsan, daha cok yorum birakilir. Sevgiyle kal...
    http://melined.blogspot.be/2013/01/kelime-dogrulamayi-kaldirma.html

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. estağfirullah sizin yanınızda çok acemiyim eminim yapsanız çok güzel olurr. bu arada söylediğinizi yaptım post çok faydalı olmuş teşekkürler uyardığınız için :)

      Sil
    2. Rica ederim ne demek, faydamiz olsun diye variz:)) Birgun bende bi gozumu karartip dalayim diyorum su dantel, sifon isine, ya kismet, ya batarim ya cikarim:))

      Sil
    3. Yaparsanız Mutlaka görmek isterimm :)

      Sil
  4. Çok güzel olmuş, benimde böyle bir şeye ihtiyacım vardı güzel fikir oldu bana da.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler. İşinize yaramasına çok sevindim :)

      Sil
  5. pardon da pense ne demek???

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhabalarr; Pens dikişte kıyafeti bedene oturtmak için yapılan katlamalara denir.
      Burada ön tarafına iki tane yaptım, bol geliyordu sarkıyordu üstüme daha iyi oturması için diktim (hemde pile gibi güzel görüntü olması için)

      Sil