26 Ocak 2017 Perşembe

Önü kisa arkasi uzun elbise modeli ve pile yapımı

    Merhaba arkadaşlarr :) Nasılsınız görüşmeyeli ? Benn heyecanlıyım, evett gördüğünüz gibi yeni mankenimle ilk kıyafetimi diktim. Gerçekten overlok dan sonra Manken “olmazsa olmaz” lardan mış. Iki gün önce diktim ama fotoğrafları hazırlayıp post yazmak bayaaa uzun sürüyor 😖😖
Baya uzun bir post oldu, ama içinde bol bilgi koymaya çalıştım, ilk etapta elbise dikim aşamaları var, sonraki etapta ise etekteki pile büküm aşamaları.
Neysee fazla uzatmadan nasıl diktiğim karşınızda.. [Bu arada etamin kolye benim yapımım :) zevle taktığım kolyemi yakında anlatacağım]







• Kalıp: BURDA dergisinin 09/2016 sayısı model 113.
• Sadece üst beden kalıplarını kullandım. (Kol, etek ve boyun kısımlarını kullanmadım)
• 36 beden

DERGİ :



KALIPLAR




NOT: Yapım aşamasında ve resimlerde, eteğin ön ve arka kısımları uzun; çünkü başta aynı boy istiyordum, sonradan kesip önü kısa arkası uzun yapmaya karar verdim.


YAPIM AŞAMALARI :

   1) Ön parçanın önce göğüs penslerini sonrada KUP unu dikiyoruz.
   2) Arka parçalarının KUP larını dikiyoruz.

Şimdi sıra pilelere geldi; Pilelerin detaylı anlatımı en altta, dikiş aşamalarından sonra =) .
   3) Bu ETEK kısmının parçaları. Önü kısa, arkası uzun model için bu aşamada kesmeniz daha kolay olur; ben başta uzun bırakmak istiyordum o yüzden kesmemiştim.
   4) Pileleri hazırlayıp sabit durması ve sonra bedene dikerken kolay olması için dikiyoruz.
   5) Ön eteğin tam ortasindaki pilelerimiz birnirine bakan “ kanun pile veya kutu pilede denebilir : box pleated skirt “  pile dediğimiz pilenin tam ortasından iki kısmı birbirine teğel atıyoruz ki sonra bedene dikerken aralıklı olmasın.
   6) Bu ön eteğin pilelerinin görünüşü.


   7) Etekleri Bedenlere iğneleyip dikiyoruz.
   8) Arka kısımın beden ve eteğin dikildikten sonraki görünüşü.
   9) Ön kısımın beden ve eteğin dikildikten sonraki görünüşü.


10) Pervazlara geldi sıra. Ön ve arka bedenin pervazlarını gösterdiğim gibi çiziyoruz.
11) Ön pervaz çizilmiş hali.
12) Ön ve arka pervazların kesilmiş hali. 
NOT: arka pervazın fermuara gelen kısımı 2 santim fazladan uzun olacak (örnek 17 numaralı resime bakınız).
13) Overlokluyoruzz pervazlarımızı.
14) Pervazları dış tarafın üstüne koyuyoruz. Çizgilerin olduğu yerlerden dikiyoruz (boyun ve kol).


15) Arka parçaları FERMUAR la birleştiriyoruz. (Ben bu kıyafet için kapalı fermuar tercih etmedim, aynı renk normal fermuar kullandım)
16) Arka pervazı dikmek için, önce pervazı arka kısımların dış tarafının üstüne koyuyoruz. Ve fermuarı resimdeki gibi açık tutuyoruz. 
17) Arka pervazlarımızı beyaz çizgiler gibi dikiyoruz (fermuarı açık tutmaya dikkat edelim).


18) Diktikten sonra çeviriyoruz. İçten görünümü böyle. Ve fermuarın altında kalan açık kısmı dikiyoruz.
19) Çevirip ütüledikten sonra, ön kısmın görünümü.
20) Çevirip ütüledikten sonra, arka kısmın görünümü.
21) Yakından Arka iç kısım  (etiketim şahane 😃).

●● SON olarak KENAR ve OMUZ kısımları, ve etek ucunu dikiyoruz.

22) Üst KUP ve alt Pile ‘nin uyuşması.

   23) Arkadan görünümü.

:)  


PİLELERİN NASIL BÜKTÜM ? :

   A) Ön ve Arka kalıplarımız bunlardır.
Ön etek için « B » numaralı resimden itibaren, Arka etek için « İ » numaralı resimden itibaren nasıl yapacağımıza bakacağız.
NOT : Bu arada pilelerin üst bedendeki KULP larla denk gelmesi görsel açıdan önemli, o yüzden kulp ların altına denk gelen pileler 4,5 santimdeler (çünkü kulplar 4,5 santim genişliğinde) diğer kalan pileler 4 santim.

   B) 66 santim bel çevresi için : 33 santim ön ve 33 santim arka taraf olmak üzere kesiyoruz dikdörtgen parçaları. 
Ön parça için kaç santim kumaş genişliği gerekiyor hesap edelim : 
33 santim bel genişliği (Dışta görülen kısım).
• 1 santim sağ dikiş payı + 1 santim sol dikiş payı : toplam 2 santim dikiş payları için. 
• İçte kalacak olan pileler : üç sağda, üç solda, iki ortada, toplam sekiz pile var. ( Sağ ve soldaki altı pile her biri üç santim den 3 × 6 = 18 ; öndeki iki pile 4 santim den 2 × 4 = 8 santim ) ; yani 18 + 8 =26 santim pile : İçte kalan kısım.
• EN Sağ ve EN Sol da bir buçuk santim fazlalık bırakıyoruz Yani toplamı 1,5 × 2 = 3 Santim oluyor. (Etek kısmı dikdörtgen değilde kenarları aşağıya doğru genişleyen etek olması için bu fazlalığı bırakıyoruz : « C » ve « D » numaralı resimlerde ne demek istediğimi daha iyi anlayacaksınız :)  )
** SON OLARAK tüm rakamları topluyoruz : 33 + 2 + 26 + 3 = 64 santim genişliğinde kumaşa ihtiyacımız var tam denk gelmesi için (uzunluk tercihinize göre).
   C) Sağ’dan ve Sol’dan 1,5 santimden aşağıya doğru genişleyerek çizgi çekiyoruz ve kesiyoruz.
   D) Kestikten sonra görünüşü böyle olacak.
   E) 3 sağ ve 3 sol pileleri ortaya doğru bakacak şekilde büküyoruz. 
   F) Büktükten sonraki görünüşü.
   G) Ve orta pileleri büküyoruz, birbirlerine bakacak şekilde, ( kanun pile veya kutu pilede denebilir : box pleated skirt )
   H) Büktükten sonraki görünüşü.


    İ) 66 santim bel çevresi için : 33 santim ön ve 33 santim arka taraf olmak üzere kesiyoruz dikdörtgen parçaları.
Arka parçalarda iki tane olduğu için, aynı işlemi iki kere yapıyoruz: ben bir tanesi için anlatacağım: 33 ÷ 2 = 16,5 santim.
Arka parça için kaç santim kumaş genişliği gerekiyor hesap edelim
• 16,5 santim bel genişliği (Dışta görülen kısım).
• 1 santim kenar dikiş payı + 1,5 santim orta fermuar dikmek için dikiş payı : toplam 2,5 santim dikiş payları için. 
• İçte kalacak pileler : toplam dört tane, üç tanesi yandaki her biri 3 santim den 3 × 3 = 9 ; ortaya denk gelen pile isep 4 santim den; yani 9 + 4 =13 santim pile : İçte kalan kısım. 
• Kenar dikiş payının olduğu tarafta 1,5 santim fazlalık bırakıyoruz. (Etek kısmı dikdörtgen değilde kenarları aşağıya doğru genişleyen etek olması için bu fazlalığı bırakıyoruz : « J » ve « K » numaralı resimlerde ne demek istediğimi daha iyi anlayacaksınız :)  )
** SON OLARAK tüm rakamları topluyoruz : 16,5 + 2,5 + 13 + 1,5 = 33,5 santim  genişliğinde kumaşa ihtiyacımız var tam denk gelmesi için (uzunluk tercihinize göre). 
Bu işlemi iki kere yapıyoruz: sadece sağ ve sol tarafları zıt olacak, ortaya doğru bakar şekilde bükülecek.
   J) Sağ’dan ve Sol’dan 1,5 santimden aşağıya doğru genişleyerek çizgi çekiyoruz ve kesiyoruz.
   K) Kestikten sonra görünüşü böyle olacak.
   L) Kenardaki üç pileleri ortaya bakarak büküyoruz.
   M) Büktükten sonra görünüşü böyle olmalı.
   N) Orta pileleride birbirlerine bakacak şekilde büküyoruz. Ortada son fermuar için dikiş payları kalıyor.

Benden bu kadar umarım işinize yarar :) 


2 yorum: